Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00 - Actualitate - Sanatate

einformatii.ro - Infomatii utile
Cauta in : Informatii Utile | Catalog Companii | Acte Necesare | Stiri | Director Web | Pe Web

Stiri in



 Stiri / Actualitate / Sanatate
Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00
Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00
Potrivit cercetarilor, femeile petrec mai multe ore dormind decat barbatii si se trezesc foarte usor la diferite zgomote
EVA: De cate ore de somn ai nevoie? (Autoare: Ioana Marosan)
Varsta si sexul ne dicteaza necesarul de somn de care avem nevoie in fiecare noapte, arata ultimele studii. Afla de cate ore de somn ai nevoie ca sa te simti fresh dimineata! Somnul este esential pentru sanatatea organismului, iar cele mai recente descoperiri arata ca orele de somn de care avem nevoie fiecare difera in functie de varsta si sex. Ai sa vezi de ce este bine sa sari peste somnul de dupa-amiaza, asta in cazul in care iti permiti acest lux, dar sa nu aplici metoda pentru somnul din timpul noptii. Potrivit specialistilor este obligatoriu sa dormim macar 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00.

De ce sa nu dormi dupa-amiaza?

Pentru ca risti sa faci diabet, este concluzia cercetatorilor de la Spitalul Guangzhou din China si de la Universitatea din Birmingham care au constatat ca persoanele care obisnuiau sa doarma in timpul dupa-amiezii au un risc cu 26% mai ridicat sa se imbolnaveasca de diabet.
- In timpul somnului de amiaza, corpul nu mai produce insulina si devenim mai sensibili la aceasta afectiune. Iar la trezire se activeaza anumiti hormoni si mecanisme care impiedica insulina sa-si faca efectul, explica dr. Shahrad Taheri, coordonatorul studiului.

Nici prea putin, nici prea mult somn

Trebuie sa-ti stabilesti singura un program de somn pe care sa il respecti pe cat posibil. Rutina in acest caz este mai mult decat indicata. Nici prea putine ore de somn, dar nici prea multe nu te vor ajuta sa functionezi la capacitate maxima. Potrivit specialistilor, sub 6 ore de somn pe noapte sunt prea putine, iar mai multe de 9 ore sunt prea multe.
- Orele necesare pentru somn variaza de la persoana la persoana, insa statisticile arata ca in general fiecare avem nevoie de 7-8 ore de somn. Sub 6 ore sau peste 9 ore de somn in cazul persoanelor adulte sunt asociate cu dereglarea metabolismului si cu probleme la nivelul inimii, atentioneaza dr. Phyllis C. Zee, profesor de neurologie si directorul Centrului pentru Studiul Tulburarilor de Somn de la Scoala de medicina Feinberg din cadrul Universitatii Northwester din Chicago.
Daca dormi prea putin:
- risti sa faci diabet;
- risti sa ai probleme cu greutatea si sa devii obez;
- risti sa ai probleme de natura psihica.

Iata cat trebuie sa dormi

Potrivit profesorului de neurologie, dr. Phyllis C. Zee, citat de publicatia EveryDayHealth iata de cate ore de somn avem nevoie pe parcursul vietii:
- bebelusi (sub 11 luni): 14-15 ore de somn;
- copii (1-2 ani): 12-14 ore de somn;
- prescolari: 11-13 ore de somn;
- scolari: 10-11 ore de somn;
- adulti: 7-8 ore de somn (adolescentii au nevoie de putin mai mult)
- persoane in varsta: 7-9 ore de somn.

Femeile dorm mai mult decat barbatii

Potrivit cercetarilor, femeile petrec mai multe ore dormind decat barbatii si se trezesc foarte usor la diferite zgomote. Printre factorii care le pot disturba somnul se numara: tulburarile hormonale, depresia, problemele emotionale, sindromul picioarelor nelinistite, apneea de somn, atrita, durerile de spate si fibromialgia. In schimb, barbatii au probleme cu somnul atunci cand intampina probleme la serviciu sau in viata (divort, copii, bani), epilepsie, probleme cardiace, apnee de somn, depresie sau abuz de diverse substante.

Sfaturi pentru un somn linistit

Daca problemele cu somnul nu sunt cauzate de o afectiune, atunci poti sa urmezi urmatoarele sfaturi:
- Stabileste-ti un program de somn pe care sa-l respecti aproximativ in fiecare seara;
- Nu neglija importanta exercitiului fizic, insa nu chiar inainte de somn pentru ca iti poate altera calitatea somnului;
- Fara cofeina dupa ora 16:00 daca ai observat ca iti afecteaza somnul;
- Relaxeaza-te inainte de culcare;
- Atmosfera din camera este de asemenea importanta. O temperatura medie, intuneric si liniste pentru un somn odihnitor.

(Sursa: eva.ro)
(Joi 06.09.2018 08:08, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Rugaciune la moartea cuiva drag (22.10.2018)
Profesorul Yves Samson, seful unitatii de urgente cerebrovasculare de la Spitalul Pitie-Salpetriere Paris: Ce trebuie sa stiti despre AVC (22.10.2018)
Cat de periculoase sunt intepaturile de viespi si de albine si cum trebuie tratate (21.10.2018)
Nico si Ozana Barabancea, interesate de gama de produse dermato-cosmetice Rilastil, lansata pe piata romaneasca (20.10.2018)
FLORIS patrunde pe piata romaneasca de suplimente alimentare cu 10 produse pentru echilibru si sanatate in sezonul rece (18.10.2018)
Diana Enache, fiica lui Adrian Enache, va prezenta evenimentul de lansare a gamei de produse dermato-cosmetice RILASTIL (18.10.2018)
Batoanele Chimpanzee sunt facute din cele mai bune ingrediente (14.10.2018)
TRANSPISAN, antiperspirant fara alcool, parfum, coloranti, conservanti sau nanoparticule (12.10.2018)
Foamea este o stare normala, dar care uneori poate deveni patologica (11.10.2018)
RETETA UNICA.RO: SUPA CREMA DE ROSII (10.10.2018)
Psihoterapia este utila atunci cand vrei sa schimbi ceva in viata ta (05.09.2018)
Dieta nordica, recomandata persoanelor care vor sa slabeasca sanatos si fara efort (05.09.2018)
Psiholog Radu Leca: Barbatii hipersexuali sunt predispusi la singuratate si dementa (22.08.2018)
Criza de fiere apare cand exista un blocaj in drenarea bilei in intestinul subtire (22.08.2018)
Varsta la care o femeie ajunge la menopauza poate oscila de la 40 la 55 de ani (19.08.2018)
Cuvintele frumoase ne fac mai frumosi, mai calzi, mai luminosi si mai buni (18.08.2018)
Monica Anghel a slabit 30 de kilograme (15.08.2018)
Cum iti dai seama cand cineva sufera de o boala psihica (05.08.2018)
Copiii sunt oglinda parintilor: Cea de- a doua editie a evenimentului MAMA SI COPILUL, organizat de CE SE INTAMPLA, DOCTORE? (28.07.2018)
Studiu: Efectul benefic al rosiilor asupra vaselor sanguine (27.07.2018)
 CURS VALUTAR (lei noi)
Miercuri 24.10.2018
1 EUR -0.00% 4.6670 lei
1 USD +0.26% 4.0662 lei
Toate valutele
Marti 23.10.2018, BNR
Catalog de companii

Adauga o companie
Companii recent adaugate
AG BUSINESS CONTAINERE SI ACOPERISURI SRL
Galati, Galati, Strada Basarabiei nr. 55
> Confectii metalice
BURU AC CONSTRUCT SRL
Galati, Galati, Strada Nujarului nr. 9
> Amenajari interioare si exterioare
ASII VOLANULUI SRL
Galati, Galati, Strada Romana nr. 132
> Scoli de soferi
Cele mai accesate companii
AGENTIA DE MODELE SIC SOC SARM SRL
Galati, Galati, Strada Brailei nr. 260
> Agentii de modele
ALPHAGAL SERV SRL
Galati, Galati, B-dul Otelarilor nr. 29
> Servicii
C&I LINES INTERNATIONAL SRL
Galati, Galati, Strada Brailei nr. 134
> Companii de transport
fhr.ro - Gazduire siteuri
Director Web

Adauga un website
Websiteuri recent adaugate
Filmari de nunta Galati si Braila cu fotograf Marian Neagoe
Marian Neagoe - de la fotograf la filmari de nunta in Galati si Braila, filmez nunti la standardul de calitate al unui eveniment deosebit...
> Servicii
naturaserv
Tamplarie pvc de cea mai buna calitate, executie si montaj realizate de catre NATURASERV SRL
> Constructii
Produse naturale alimente certificate bio organice cosmetice Bio Stop magazin
Alimente si cosmetice bio in magazinul online Bio Stop produse certificate naturale remedii naturiste suplimente
> Magazine diverse
| TOP STELAR | top cele mai votate | top cele mai accesate | siteuri noi | siteuri recomandate | siteuri partenere | A - Z |
Reteaua noastra

© 2002 - 2018 einformatii.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
Pagina generata in 0.1223 sec.