Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00 - Actualitate - Sanatate

einformatii.ro - Infomatii utile
Cauta in : Informatii Utile | Catalog Companii | Acte Necesare | Stiri | Director Web | Pe Web

Stiri in



 Stiri / Actualitate / Sanatate
Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00
Studiu: Trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00
Potrivit cercetarilor, femeile petrec mai multe ore dormind decat barbatii si se trezesc foarte usor la diferite zgomote
EVA: De cate ore de somn ai nevoie? (Autoare: Ioana Marosan)
Varsta si sexul ne dicteaza necesarul de somn de care avem nevoie in fiecare noapte, arata ultimele studii. Afla de cate ore de somn ai nevoie ca sa te simti fresh dimineata! Somnul este esential pentru sanatatea organismului, iar cele mai recente descoperiri arata ca orele de somn de care avem nevoie fiecare difera in functie de varsta si sex. Ai sa vezi de ce este bine sa sari peste somnul de dupa-amiaza, asta in cazul in care iti permiti acest lux, dar sa nu aplici metoda pentru somnul din timpul noptii. Potrivit specialistilor este obligatoriu sa dormim macar 7-8 ore pe noapte si sa cuprindem cel putin o parte din intervalul 22:00 - 02:00.

De ce sa nu dormi dupa-amiaza?

Pentru ca risti sa faci diabet, este concluzia cercetatorilor de la Spitalul Guangzhou din China si de la Universitatea din Birmingham care au constatat ca persoanele care obisnuiau sa doarma in timpul dupa-amiezii au un risc cu 26% mai ridicat sa se imbolnaveasca de diabet.
- In timpul somnului de amiaza, corpul nu mai produce insulina si devenim mai sensibili la aceasta afectiune. Iar la trezire se activeaza anumiti hormoni si mecanisme care impiedica insulina sa-si faca efectul, explica dr. Shahrad Taheri, coordonatorul studiului.

Nici prea putin, nici prea mult somn

Trebuie sa-ti stabilesti singura un program de somn pe care sa il respecti pe cat posibil. Rutina in acest caz este mai mult decat indicata. Nici prea putine ore de somn, dar nici prea multe nu te vor ajuta sa functionezi la capacitate maxima. Potrivit specialistilor, sub 6 ore de somn pe noapte sunt prea putine, iar mai multe de 9 ore sunt prea multe.
- Orele necesare pentru somn variaza de la persoana la persoana, insa statisticile arata ca in general fiecare avem nevoie de 7-8 ore de somn. Sub 6 ore sau peste 9 ore de somn in cazul persoanelor adulte sunt asociate cu dereglarea metabolismului si cu probleme la nivelul inimii, atentioneaza dr. Phyllis C. Zee, profesor de neurologie si directorul Centrului pentru Studiul Tulburarilor de Somn de la Scoala de medicina Feinberg din cadrul Universitatii Northwester din Chicago.
Daca dormi prea putin:
- risti sa faci diabet;
- risti sa ai probleme cu greutatea si sa devii obez;
- risti sa ai probleme de natura psihica.

Iata cat trebuie sa dormi

Potrivit profesorului de neurologie, dr. Phyllis C. Zee, citat de publicatia EveryDayHealth iata de cate ore de somn avem nevoie pe parcursul vietii:
- bebelusi (sub 11 luni): 14-15 ore de somn;
- copii (1-2 ani): 12-14 ore de somn;
- prescolari: 11-13 ore de somn;
- scolari: 10-11 ore de somn;
- adulti: 7-8 ore de somn (adolescentii au nevoie de putin mai mult)
- persoane in varsta: 7-9 ore de somn.

Femeile dorm mai mult decat barbatii

Potrivit cercetarilor, femeile petrec mai multe ore dormind decat barbatii si se trezesc foarte usor la diferite zgomote. Printre factorii care le pot disturba somnul se numara: tulburarile hormonale, depresia, problemele emotionale, sindromul picioarelor nelinistite, apneea de somn, atrita, durerile de spate si fibromialgia. In schimb, barbatii au probleme cu somnul atunci cand intampina probleme la serviciu sau in viata (divort, copii, bani), epilepsie, probleme cardiace, apnee de somn, depresie sau abuz de diverse substante.

Sfaturi pentru un somn linistit

Daca problemele cu somnul nu sunt cauzate de o afectiune, atunci poti sa urmezi urmatoarele sfaturi:
- Stabileste-ti un program de somn pe care sa-l respecti aproximativ in fiecare seara;
- Nu neglija importanta exercitiului fizic, insa nu chiar inainte de somn pentru ca iti poate altera calitatea somnului;
- Fara cofeina dupa ora 16:00 daca ai observat ca iti afecteaza somnul;
- Relaxeaza-te inainte de culcare;
- Atmosfera din camera este de asemenea importanta. O temperatura medie, intuneric si liniste pentru un somn odihnitor.

(Sursa: eva.ro)
(Joi 06.09.2018 08:08, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Cele 12 reguli pentru o alimentatie sanatoasa (19.02.2019)
Un medic fals din Suceava a abuzat mai multe tinere (15.02.2019)
Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel recomanda vaccinarea anti HPV la fete si baieti la varsta de 11 ani ani, inainte de inceperea vietii sexuale, pentru a preveni cancerul (12.02.2019)
Dependenta de Facebook (10.02.2019)
Beneficiile ceaiului de rozmarin (09.02.2019)
Infectia cu Papilloma virus uman (HPV) si cancerul de col uterin (07.02.2019)
O carte exceptionala: Letting Go (Calea renuntarii), de David R. Hawkins (05.02.2019)
Sorina Pintea, Ministrul Sanatatii, despre apa potabila din Capitala: Probele prelevate sunt in limitele normale (05.02.2019)
Programul workshopurilor - Body Mind Spirit Expo, Sala Palatului, Bucuresti, 8 - 10 februarie 2019 (02.02.2019)
Saptamana viitoare va avea loc un eveniment important in Bucuresti: Body Mind Spirit Expo (02.02.2019)
Jurnalista Miriam Eugenia Soare a murit la varsta de 54 de ani (01.02.2019)
Ministerul Sanatatii a declarat epidemie de gripa (31.01.2019)
Cea mai simpla prajitura din lume se prepara in 30 de minute (29.01.2019)
SFATURILE CELEBRULUI NEUROCHIRURG VLAD CIUREA PENTRU A PREVENI IMBATRANIREA CREIERULUI (27.01.2019)
Oamenii de stiinta germani au descoperit un test de sange care prezice evolutia bolii Alzheimer (23.01.2019)
Cea de-a treia zi a anului, declarata cea mai deprimanta zi din an (20.01.2019)
Tremuratul mainilor poate fi resimtit si de catre persoanele sanatoase (20.01.2019)
Actorul Mihai Bobonete, operat cu succes de doctorul Catalin Stangu (20.01.2019)
Principala cauza a dereglarilor de potenta este insuficienta de testosteron (19.01.2019)
Lipsa sexului dauneaza organismului atat la 30 de ani, cat si la 40, 50, si chiar 70! (19.01.2019)
 CURS VALUTAR (lei noi)
Vineri 22.02.2019
1 EUR +0.13% 4.7619 lei
1 USD +0.11% 4.1988 lei
Toate valutele
Vineri 22.02.2019, BNR
Catalog de companii

Adauga o companie
Companii recent adaugate
AG BUSINESS CONTAINERE SI ACOPERISURI SRL
Galati, Galati, Strada Basarabiei nr. 55
> Confectii metalice
BURU AC CONSTRUCT SRL
Galati, Galati, Strada Nujarului nr. 9
> Amenajari interioare si exterioare
ASII VOLANULUI SRL
Galati, Galati, Strada Romana nr. 132
> Scoli de soferi
Cele mai accesate companii
AGENTIA DE MODELE SIC SOC SARM SRL
Galati, Galati, Strada Brailei nr. 260
> Agentii de modele
ALPHAGAL SERV SRL
Galati, Galati, B-dul Otelarilor nr. 29
> Servicii
PREZENT PENTRU VIITOR SRL
Galati, Galati, Strada Ion Creanga nr. 15
> Recrutare si plasare personal
fhr.ro - Gazduire siteuri
Director Web

Adauga un website
Websiteuri recent adaugate
Filmari de nunta Galati si Braila cu fotograf Marian Neagoe
Marian Neagoe - de la fotograf la filmari de nunta in Galati si Braila, filmez nunti la standardul de calitate al unui eveniment deosebit...
> Servicii
naturaserv
Tamplarie pvc de cea mai buna calitate, executie si montaj realizate de catre NATURASERV SRL
> Constructii
Produse naturale alimente certificate bio organice cosmetice Bio Stop magazin
Alimente si cosmetice bio in magazinul online Bio Stop produse certificate naturale remedii naturiste suplimente
> Magazine diverse
| TOP STELAR | top cele mai votate | top cele mai accesate | siteuri noi | siteuri recomandate | siteuri partenere | A - Z |
Reteaua noastra

© 2002 - 2019 einformatii.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
Pagina generata in 0.1147 sec.